FAQ - Rotterdamishot.nl
Vragen? Bel ons op 06-29172979

FAQ

Wat is mogelijk tijdens het Covid-19 tijdperk?
Het is mogelijk om met het eigen gezin of een groep mensen die op hetzelfde adres woont een sloep te huren. Hier gelden ook de RIVM richtlijnen. Het is dus ook bij ons niet mogelijk om meer dan 1 persoon te ontvangen.
Ook op de sloep geldt dat we 1,5 meter afstand houden tussen personen uit verschillende huishoudens.

Hoe kan ik het beste reserveren?
Dit kan door middel van de reserveringsmodule van deze site. Je kan voor de gewenste dag en tijd eerst controleren of deze nog beschikbaar is. Vervolgens kan er direct een vrijblijvende aanvraag worden gemaild. Wij beoordelen deze aanvraag en nemen met u contact op om samen met u de reservering door te bespreken (denk aan eventueel eet-/drankwensen of opstaplocaties ed.) Op moment dat de aanvraag geheel naar de wensen is en de totale huursom is voldaan, is de reservering definitief.

Moet ik borg betalen?
Wordt per reservering beoordeeld (heeft mede te maken met de hieronder genoemde vraag) maar normaliter niet. Wel tekent de schipper als hoofdverantwoordelijke vooraf een verklaring voor onverhoopte schade welke door de passagiers aan onze goederen en/of derden wordt aangericht (in die gevallen dat er geen schipper van ons vaart). De sloep is wel verzekerd maar kent een eigen risico van € 500,00. Als tijdens de huurperiode schade (veroorzaakt door een van de passagiers) is toe te rekenen, dient het eigen risico direct door de hoofdverantwoordelijke aan ons te worden voldaan.

Kan ik zonder vaarbewijs of enige ervaring varen op deze sloepen?
Het is toegestaan om zonder vaarbewijs te varen. Enige ervaring (basisregels) is wel nodig gezien de grootte van onze sloepen. Je dient je te houden aan de regels welke gelden op het water. Deze worden voordat je uitvaart nog eens kort uitgelegd door ons. Ook vragen wij de schipper om de “aanboordverklaring” te onderteken. De schipper is verantwoordelijk voor de bemanning, schade en/of andere calamiteiten tijdens de vaartijd.

Vanaf welke leeftijd mag je een sloep huren?
Wij hanteren een minimumleeftijd van 18 jaar voor diegene die de sloep huurt. Er zal ook gevraagd worden naar het identiteitsbewijs waarvan een kopie zal worden gemaakt.

Wat gebeurd er als er slecht weer is op de dag dat we de sloep gehuurd hebben?
Je kunt deze dan kosteloos annuleren of naar een andere dag verzetten, wel dient dit altijd telefonisch overlegd te worden. Wij vinden het zelf ook niet prettig om mensen met slecht weer te laten varen als de vooruitzichten niet goed blijken te zijn. Denk daarbij aan: Langdurig (harde) regen, temperatuur lager dan 10 graden, storm vanaf windkracht 5 of onweer/bliksem.

Welke routes kunnen gevaren worden en hoelang moet ik daarvoor de sloep minimaal huren?
Dit is afhankelijk van de huurperiode (twee uur of meer). In twee uur tijd vaar je de voor- en achterplas rond. Dat is zonder sanitaire stops of voor anker gaan. Wil je varen en op een rustige plek voor anker gaan om bijvoorbeeld te eten of relaxen, moet je dus rekening houden met een langere huurperiode dan de standaard twee uren. Het is ook mogelijk om een uitstapje te maken naar de Rotte. Daarvoor moet je wel door de sluis bij het Berg en Broekse Verlaat. In hoogtijdagen is de wachttijd redelijk lang.

Zijn er toiletten aanwezig op de sloepen?
Er zijn geen toiletten aan boord. Houdt u daar rekening mee. Is een sanitaire stop dringend nodig, dan kunt u op meerdere locatie aan de Bergse Plassen aanleggen. Let wel op, voor wildplassen kunt u ook op het water worden bekeurd!

Mag ik zelf eten en drinken meenemen of de bbq gebruiken?
Ja, dat mag zeker. Denk er bij het gebruik van alcohol aan dat de kapitein ten alle tijden nuchter moet blijven. Het gebruiken van de barbecue zonder barbecue pakketten af te nemen is ook mogelijk. Tegen betaling van € 25,00 zorgen wij dat deze gebruiksklaar is. Ook rekenen wij voor deze optie € 25,00 schoonmaakkosten.

Is het mogelijk om buiten de tijdsblokken een boot te huren?
Het is mogelijk om langer dan de minimaal twee aaneengesloten uren de sloep te huren. Mocht u hier echt nog vragen over hebben, of een andere afwijking in een reservering willen bespreken, kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen.

Hoe kan ik betalen?
Nadat de vrijblijvende aanvraag compleet naar uw wensen is aangepast, ontvangt u van ons een factuur. Wij vragen u vriendelijk deze zo spoedig mogelijk, uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek, te voldoen. Na ontvangst van de gehele huursom is uw reservering definitief. Achteraf de huursom betalen is niet mogelijk

Mogen er huisdieren mee aan boord?
Helaas niet, i.v.m. de hygiëne en eventuele allergieën van de volgende huurders.

Zijn er nog andere arrangementen mogelijk dan is aangegeven op de website?
Ja, dat is mogelijk en bespreekbaar. Indien u een bestaand arrangement wilt aanpassen of andere wensen heeft, dan kunt u dit zowel per mail als telefonisch met ons bespreken. Wij stellen graag een passend arrangement voor u samen.

Waar is de thuishaven van Rotterdamishot?
De thuishaven, de Bergse Voorplas, ligt aan de Strekkade nabij het Boterdorpse Verlaat en Prinsemolenpad 99 te Rotterdam. U kunt de sloepen bereiken door langs/tussen de volkstuinen te lopen waarna u de sloepen in de box kunt zien liggen.

Waar kan ik parkeren?
U kunt aan Prinses Beatrixplantsoen (thv nummer 31) en/of Boterdorpse Verlaat gratis parkeren (mits er gelegenheid is op dat moment). De thuishaven ligt op 1 minuut lopen van deze parkeerlocaties.

Mocht u uw vraag niet in de bovenstaande lijst terug vinden, neem dan contact met ons op!